Niniejsza strona do poprawnego działania używa cookie. Więcej w polityce prywatności. Rozumiem, nie pokazuj tego więcej
Zaloguj się
A  A+ A+
wysoki kontrast: A A A A

Uczniowie SP nr 5 byli gośćmi koszalińskiego ratusza.


20 marca 2018 r. uczniowie Szkoły Podstawowej nr 5 im. UNICEF wraz z partnerami, z którymi realizują projekt w ramach programu Erasmus+ byli gośćmi koszalińskiego ratusza. Z przybyłymi spotkał się Wiceprezydent Koszalina Pan Przemysław Krzyżanowski, który przybliżył walory miasta i koszalińskiej oświaty.

001
 

Projekt „STEM – kluczem do sukcesu w edukacji dzieci i młodzieży” realizowany w okresie 1.09.2016-31.08.1018 r. jest finansowany z środków UE w ramach programu Erasmus+. W projekcie uczestniczy pięć szkół podstawowych z pięciu różnych krajów – Koszalin z Polski, Kowno z Litwy, Smiltene z Łotwy, Cavnic z Rumunii i Antarita z Cypru. Głównym celem projektu jest opanowywanie i doskonalenie określonych umiejętności i samodzielnego zdobywania wiedzy poprzez stawianie właściwych pytań, obserwacje, eksperymenty i wnioskowanie. Prace projektowe obejmują przede wszystkim:
- programowanie i robotykę opartą o zestawy klocków LEGO (szkoła posiada 13 zestawów klocków, z których uczniowie budują roboty wykonujące polecenia - są zdalnie sterowane),
- programowanie blokowe z wykorzystaniem programu Scratch,
- nagrywanie filmów i screencastów, eksperymenty fizyczne i chemiczne.

002
 

Poprzez współpracę międzynarodową, wyjazdy, portale społecznościowe i mail rozwijają mobilność wirtualną oraz rzeczywistą, co służy przełamywaniu barier społecznych, mentalnych pomiędzy obywatelami Europy. Dzięki warsztatom i specjalnie przygotowanym zajęciom praktycznym uczestnicy rozwijają nie tylko swoje umiejętności kluczowe czy językowe, ale uczą się też radzić sobie ze stresem w kontaktach międzyludzkich i dochodzić do porozumienia w trudnych sytuacjach.

003
 

Warto podkreślić, że treści realizowane w ramach projektu są komplementarne wobec szkolnych programów nauczania. Efektem jest również poznawanie kultur europejskich i promocja regionów, które zostały odwiedzone przez kraje partnerskie. Dzięki takim działaniom mamy szansę wykształcić obywateli Europy pewnych siebie, otwartych, komunikatywnych i szanujących siebie nawzajem. Zwiększą się, więc nie tylko kompetencje kluczowe, ale także osobowe i obywatelskie.

004